• وبلاگ : ضحي
  • يادداشت : جوابي به يک کامنت‌
  • نظرات : 7 خصوصي ، 22 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + دفترچه هاي بي خاطره 

    بند 3 سخن شما به آزادي سياسي اختصاص دارد آزادي سياسي را در گرو قانون قرار داديد خوب همان استدلال که در بند 1 اشاره کردم اينجا نيز صادقه يعني بدون واکاوي قوانين فعلي نميتوان آزادي سياسي رو به قيد قانوني منوط کرد که ممکنه آن قانون خود دچار مشکل باشه ...

    شما بر روي حقوق کار کرديد ؟ بگذاريد از علم حقوق براي شما مستنداتي بياورم:

    مي توانيد به کتاب حقوق بين الملل اسلامي تاليف دکتر خليل خليليان دفتر نشر فرهنگ اسلامي صفحات 29 الي 31 رجوع کنيد براي سهولت کار شما خودم بدان در تفکيک حقوق به 2 بخش استناد ميکنم. در حقوق 2 مکتب اصالت وضع(Positivism )

    و اصالت عين ( ivism) وجود داره در اصالت وضع قوانين و حقوق بر اساس اراده برترين مقام يک جامعه تدوين ميشه و اراده سيستم به مثابه نيروي سازنده حقوق و قانون عمل ميکنه حال آنکه در مکتب اصالت عين حقوق پديده اي ناشي از اراده حکومتي نيست بلکه زادگاه آن زمينه هاي مستقل هستند حتي پيش از آنکه حکومتي شکل پيدا کنه. آزادي سياسي نيز به مثابه يکي از مصاديق حقوق ريشه در اراده دولت نداره بلکه پديده اي ارزشمند با خاستگاهي خارج از اراده قوانين حکومتيه لذا به رغم تلاش حکومتهاي ايدئولوژيک ، آزادي سياسي فارغ از قوانين فائقه حکومتي بر خلاف گفته شما ارزشمنده و ارزش آن با معيار قوانين يک حکومت سنجيده نميشه لذا سخن صريح شما که ( آزادي هاي سياسي که با قوانين کشور در تعارض باشند اساسا هيچ ارزشي ندارند) ريشه در هيچيک از علوم حقوقي و سياسي نداره.

    بند 4

    من براي 1367 به تصاويري استناد نکردم که شما آنرا فاقد وجاهت معرفي کرديد و به تصور خود درصدد نقض سخن من اقدام کرديد ! در تابستان هر سال سالگرد آن قتل عام توسط صدها آشناي نزديک قربانيان در منطقه خاوران برگزار ميشه تصور نميکنم براي شما که اينقدر مشتاق حقيقت هستيد اندکي مشاهده ميداني در تابستان در آن منطقه دشوار باشه شايد شما تصور ميکنيد خانواده هاي آنان براي فرزندان خيالي خود در آن گورستان دسته جمعي تحت تدابير امنيتي حکومتي سالانه تجمع ميکنند ! شما اگر انگيزه حقيقت داريد خود براي ملاقات آنان در تابستان اقدام کنيد اين مشکل من نيست که حکومتهايي که قتلهاي سياسي را صورت ميدهند خود در تريبون هاي رسمي اعلان نميکنند.

    در ادامه بند 4 تعجب ميکنم از شما ، جمله اي گفتيد ( ... نه گناهي از دوش آمريکا برداشته مي شود و نه ...) اين روش که مخالفين و منتقدين را جمهوري اسلامي به وابستگي به خارج از ايران متهم ميکند ريشه دار است اما متاسفانه چنين روش فرافکنانه اي به حاميان ج.ا.ا نيز تسري يافته ، جهت اطلاع سرکار عرض ميکنم آنقدر قدرت ذهني بالايي نياز ندارد که ميان منتقدين ج.ا.ا با همراهان آمريکا الزاما همراهي باشد مگر ذهن کساني که جز اين باور ندارند که هر فردي در تعارض با ج.ا.ا همواره موافق آمريکاست !

    + دفترچه هاي بي خاطره 

    در بند اول ، شما کارکرد ولي فقيه را مبتني بر 2 رکن قانون اساسي و اراده مردم تلقي کرديد و از اين رهگذر چنين وانمود کرديد که ولايت فقيه نميتواند انحصارگر باشد. پاسخ : رکن اول (قانون اساسي) قطعا بايد شکافته شود چرا که خود به تنهايي قادر به اثبات عدم انحصار رهبري نيست همچنانکه در بعد از انقلاب مشروطه در زمان قاجار و يا در زمان پهلوي در قانون اساسي کارکردهاي شاه نيز در آن قيد شده بود اما همه ما بر انحصارگري شاهان صحه ميگذاريم پس صرف وجود قانون اساسي در ذات خود نمي تواند الزاما به عدم انحصار منجر شود در رکن دوم ادعاي شما اراده مردم است که باز هم آنرا تبيين نکرديد که اراده مردم در چه صورت و با چه مکانيسمهايي قادر به مهار رهبريست. قطعا منظور شما مجلس خبرگانه که توسط مردم انتخاب ميشوند لکن صرف انتخاب مردم الزاما مويد نقش مردم در مهار رهبري نيست به اين دليل که نامزدهاي خبرگان با فيلتر شوراي نگهبان وارد عرصه انتخابات ميشوند شوراي نگهباني که فقهاي آن مستقيما توسط رهبري انتخاب ميشن. اين يک دور کاملا باطله که رهبر خود اعضاي شوراي نگهبان را انتخاب ميکنه و همين شورا بايد داوطلبين خبرگان رو تاييد و يا رد کنه خبرگاني که قراره بر رهبري نظارت کنند.

    تصور نميکنم درک اين دور باطل که قدرت انتخاب رو بيش از آنکه به مردم دهد در دستان رهبر قرار ميده براي شما دشوار باشه. همين قدرت فائقه در زمان شاه با مکانيسمهاي متفاوت در انتخاب اعضاي مجلس سنا (تاسيس 1328) نمود يافت. با وجود تفاوت مکانيسمهاي آن دو در حفظ انحصار ولي تقريبا خروجي هر دو سيستم به اقتدار گرايي فردي نزديکه آن يکي در تسلط بر مجلس سنا و ديگري در کنترل مستقيم شوراي نگهبان و مهار غير مستقيم خبرگان. رهبري که با چنين سلطه اي بر خبرگان و شوراي نگهبان (به عنوان کانون اصلي فيلترينگ انتخابات) بر طبق اصل 110 قانون اساسي حجم گسترده اي از اختيارات و عزل و نصبهاي متعدد را در اختيار فردي خود قبضه کرده.

    بند دوم سخن شما ناظر بر اين مساله که مقتولين را منتقدين ج.ا.ا نميدانيد من به بند 5 سخن شما استناد ميکنم و تشکر ميکنم که خود شما کار من رو تسهيل کرديد زيرا در بند 5 اشاره کرديد بدون دلايل و مستندات نميتوان قضاوت کرد بسيار خوب شما خود نيز در بند 2 توصيه اکيد خودتان را رعايت نکرديد و فقط با ادبيات خبري گفته ايد بعيد ميدانم مقتولين از منتقدين ج.ا.ا بوده اند. مجددا در پي آن بدون استدلال مشخصي تنها با ادبيات خبري يا تفکيک گروهاي خودسر با اصل قانون تلاش کرديد نظام را از سيستماتيک بودن قتلها تبرئه کنيد لکن سخن شما تنها يک جمله خبري فاقد استنادات تاريخي و مورد تاکيد خودتان در بند 5 بود.

    آقاي فروهر را شما مي شناسيد ؟ که آنرا منتقد ج.ا.ا نمي دانيد ؟ مرحوم فروهر رئيس حزب ملت (تاسيس1327) بودند

    اگر سايت فيلتر شده حزب ايشان را نميتوانيد ببينيد حتما توسط استکبار جهاني فيلتر شده چون اصلا از منتقدين ج.ا.ا نبوده !

    www.hezbemellateiran.com

    مرحوم فروهر اگرچه حزبي مستقل داشت اما از کسانيست که نزديک به نيروهاي ملي- مذهبي قرار داشت کساني که اندک آشنايي با ملي – مذهبي ها دارند بهتر قادر به درک اين مساله هستند که ملي – مذهبي ها که شاخه اي انشعاب يافته از جبهه ملي ايران در اوائل دهه 1340 هستند حاکميت مطلقه ولايت فقيه به ويژه چند سالي پس از انقلاب را بر نمي تابيدند. چنانچه مهندس بازرگان به عنوان نيروي ملي- مذهبي پس از تحمل فشارهاي زياد و بازداشتهاي مکرر و رد صلاحيت هاي شوراي نگهبان ناچار شد ايران را ترک کند.

    مورد دوم که اشاره شما به تبرئه نظام از طريق خودسر نشان دادن قاتلين بوده بهترين اقدام واکاوي عناصر دخيل در ماجراست. اولين شخصيت سعيد امامي با سابقه معاونت بررسي وزارت و سپس 7 سال معاونت امنيتي وزارت و آخرين آن مسول حوزه مشاوران وزارت بود منبع: www.irdc.org/article.asp?id=17

    همنيطور مصطفي موسوي (کاظمي) از مديران با سابقه وزارت و آخرين سمت از جانشين معاونت امنيتي (همان منبع) و چند نفر ديگر ...

    جاي شگفتي اينجاست که چنين مديران با سابقه در وزارت از منظر شما نيروهاي خودسري بوده اند که بدون دستورات و يا بدون حکم شرعي وارد عرصه قتلها شدند اگر افراد خودسر در سطوح مديران مياني و نيروهاي جز بودند پذيرش رفتار خودسرانه آنان مي توانست به واقعيت نزديک باشد اما در سطح بالاي وزارت ! ديگر خودسر بودن تنها براي توجيه و فرار مقامات ارشد از افتضاح امنيتي ست.

    + دفترچه هاي بي خاطره 

    سلام ممنون از پاسخ مبسوط

    عمده سخنان شما حول اين محور قرار گرفته که تا مادامي که نتوانيد ثابت کنيد ادعا نکنيد .ضرورت نداشت 13 بند بنويسيد چراکه در حد 2 – 3 بند ميتوانستيد جمله فوق را بگنجانيد. پاسخ بنده به شما اينه که عمدتا پنهان کاري يکي از شاخصه هاي مسائل سياسيه لذا متخصصين سياسي و... براي نتيجه گيريهاي خود از 2 روش ملازم يکديگر استفاده ميکنند ، استفاده از حداقلهاي اطلاعات خارج شده و نيز بهره گيري از تحليل اطلاعات بدست آمده و بررسي تحولات جامعه_حکومت ، پس اثبات مسائل در قلمرو سياسي با اثبات مسائل در علوم مهندسي متفاوته ظاهرا اثبات مورد نظر شما منوط به آوردن اشخاص مورد اتهام و اخذ اعتراف از آنهاست ! و با کمتر از آن اثبات براي شما مفهومي ندارد !

    کدام متخصص سياست را ميتوانيد بيابيد که براي اثبات وقايع امنيتي که اطلاعات آن به بيرون از سيستم در حداقل ممکن خارج مي شود بتواند از همان روشهاي اثباتي که در علوم مهندسي يافت ميشود استفاده کند ؟ اين حوزه براي اثبات وقايع از روشهاي ويژه خود که در فوق ذکر کردم بهره ميگيرد و البته عموما درک چنين اثباتي در علوم انساني از قدرت استدلالي عامه خارج است.

    اعوذ بالله من الشيطان الرجيم و النفس الاماره...

    بسم الله النور...

    يا((الله))(ج)...يا ائمة الهدي(ع)...

    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم و النصر فان حزب الله هم الغالبون فان حزب الله هم المفحلون...

    السلام عليكم...بروز شد...واقعيت هاي مسايل داخلي كشور بعد از انقلاب اسلامي...

    http://lovergod14loversand.parsiblog.com/410305.htm

    يا حق با حق تا حق...

    سلام آبجي

    خوشحالم که اينقدر شجاعانه و با شهامت از هويت ملي و اسلامي خودت دفاع مي کني.

    متأسفانه بعضي ها فقط نيمه خالي ليوان را مي بينند و دائما در تلاش براي بزرگ کردن ضعف هاي دولت هستند. مطمئنا تا ظهور مولا و سرورمان حضرت حجة ابن الحسن العسکري روحي و ارواحنا له الفداء آن مدينه ي فاضله اي عادله اي که در انتظارش هستيم محقّق نخواهد شد ولي اگر منصفانه يک تخمين سرانگشتي نسبت به جمهوري اسلامي ايران بزنيم مي بينيم که در ميان تمام انقلاب هايي که در تاريخ به وقوع پيوسته است تنها اين انقلاب اسلامي خودمان است که توانسته ارزشهاي اسلامي و باورهاي ديني مردمي که قيام کردند را متعالي کند و به آنچه وعده داده عمل کند.

    نمي گويم به طور کامل و صد در صد به آنچه انتظار داشته ايم رسيده ايم ولي مطمئنا مهمترين چيزي که باعث دلگرمي و آرامش همه ي ما ايرانيان شده است حتي پيروان مذاهب و اديان ديگر در ايران، وجود رهبري فرزانه، انديشمند و متفکر در رأس نظام مي باشد که حکم حکومتي ايشان در بسياري از بحران ها، آب حيات دوباره اي براي ادامه ي اين راه بوده و هست.

    فکر مي کنم بزرگترين هديه انقلاب اسلامي ايران در سال 1357 همين ولايت مطلقه فقيه است.

    مگر نمي بينند بعضي ها که کشورهاي عربي همسايه به چه ذلّت و خواري در برابر بيگانگان گرفتار شده اند؟! چرا امريکا اينقدر از ايران مي ترسد و دائما در حال اتهام بستن به جمهوري اسلامي ايران است؟! چرا ايران نه تنها در خاورميانه، که در سراسر جهان به چنين عزّت و افتخاري دست يافته است که دشمنان اينگونه از آن مي ترسند؟

    مهمترين عامل رعب و وحشت بيگانگان از کشور اسلامي ما داشتن همين ولايت فقيه در رأس حکومت مي باشد و الحمد لله بيشتر مردم ايران قدر و منزلت اين نعمت الهي رامي دانند.

    من در ميان مردم گله و شکايت هاي زيادي درباره گراني و فقر و بدبختي و امثالهم را شنيده ام، اما تا کنون نشنيده ام که مردم شهر و ديارم از داشتن رهبري همچون سيد علي خامنه اي ناراضي باشند. اکثرابه عملکرد بعضي از مسؤولين معترض هستند، کهخوب بعضي اعتراض ها به جا و منطقي است و بعضي از سر غرض ورزي و عداوت.

    به هر حال افتخار ما ايرانيان اين است که تاج ولايت فقيه بر سرمان است که باعث غبطه ي ديگران و حسادت بعضي ها شده است.

    سلام

    خالي از هرگونه خلا البته براي كساني كه بخواهند بفهمند

    مي گند از اينجا به بعد حرفم را توضيح بدم معني بديه يعني توهين به فهم مخاطب هستش اما اگه يه بار اون آقاهه اومد مي‏خوام بفهمه با اونم كه خوبه آدم جاهايي كه مي فهمه خودشو به خريت نزنه. البته دور از جون خر اون حيوون كه خب نمي فهمه تكليفش هم معلومه اما گاهي مي فهمند و خودشون رو...

    همين!

    بسيار قاطعانه بود
     <      1   2